Forum
TillbakaKortsiktigt tänk med nya klädkollektioner |
---|
Ser i ett mejl att en ny klädkollektion är på gång. Vad är vitsen med att ständigt (ja, jag upplever det så) byta kollektion? Vore det inte praktiskt och till och med lite mer hållbart att hålla sig till en uppsättning kläder för såväl spelare/ledare över längre tid än två år? Kristofer Sandberg 27 jan 2021 |
Svar (3 st) |
---|
Hos de flesta leverantörerna så byts kollektionerna ut med ca: två års mellanrum, vill man veta varför så får man höra av sig till dem. I TFK väljer vi att med 10 månaders förvarning informera om ev. skiften för att medlemmarna ska kunna planera sina inköp under året efter det. För spelare i 5-9 års ålder finns det även en enklare kollektion som sträcker sig över 4-5 år då funktionen på plaggen kanske inte är lika viktigt. För vidare frågor om kläder och material kan man maila mig. |
Tack för svar. Uppskattar förvarningen. Men då är det i praktiken Adidas som styr det här, tolkar jag det som. |
Vi som förening kan väl iaf göra vårt bästa för att motverka detta ”icke hållbara” och kortsiktiga tänk? Tex sluta med initialer på kläderna för att underlätta vidare distribution inom föreningen, centralt arrangera byten av matchtröjor, använda samma shortsfärg till träning och match osv. Det finns mycket att göra om man vill... |